
Poezja semantyczna jako klucz dostępu
Dzień bez fajnych warsztatów to dla nas dzień stracony! W środę mówiliśmy o poezji semantycznej, pojęciu wymyślonym – oczywiście – przez Stefana Themersona.
Mazurka Dąbrowskiego według zasad owej poezji układali z nami na nowo uczniowie Zespół Szkół Ekonomiczno – Kupieckich w Płocku i Liceum Ogólnokształcące im. Tadeusza Kościuszki Gostynin
Dziękujemy naszym młodym gościom, dziękujemy poecie Maciejowi Woźniakowi za opracowanie koncepcji i prowadzenie warsztatów „Poezja semantyczna Stefana Themersona jako klucz dostępu”.
Okazuje się, że twórczość Stefana Themersona jest wciąż aktualna i z dużą radością może być poddawana różnym interpretacjom. Uczniowie przyjrzeli się nietypowej metodzie twórczej i spróbowali, za pomocą definicji słownikowych, zmienić słowa dobrze znanego wszystkim tekstu na takie, które byłyby bardziej osadzone we współczesności.
Młodzież licealna stanęła na wysokości zadania:)
Warsztaty organizowane są w ramach projektu „Opowieści. Świat jest bardziej skomplikowany niż nasze prawy o nim”, realizowanego przez Muzeum Mazowieckie w Płocku w partnerstwie z Centrum Sztuki Współczesnej Kunstbanken w norweskim Hamar, a finansowanego ze środków Mechanizmu Finansowego Europejskiego Obszaru Gospodarczego (MF EOG_ 2014 – 2021).










